ICT-palveluilta neuvontaa ja ohjausta kuurosokeille ja kuulonäkövammaisille

 

Valtakunnallisella digitukiviikolla 30.8.-3.9.2021 nostamme esiin ICT-palveluidemme tarjoamaa neuvontaa ja ohjausta kuurosokeille kuulonäkövammaisille verkkopalveluiden käyttäjille. Digitaidot ovat tärkeä taito, jotta pystyy osallistumaan ja saamaan tietoa muuttuvassa yhteiskunnassa.

ICT-tukipalvelut Suomen Kuurosokeat ry

Kuurosokeat ja vaikeasti kuulonäkövammaiset käyttävät hyvin laajasti erilaisia apuvälineitä tai ratkaisuja, jotka sovitetaan yksilöllisesti jokaiselle asiakkaalle. Kuulo- ja näkövamma ovat usein eteneviä, jolloin tarpeet ja vaatimukset muuttuvat hyvinkin nopeasti. On ensisijaisen tärkeää, että käyttäjän apuväline tukee hänen aistejaan ja hän myös osaa käyttää tietokonetta tai mobiililaitetta näillä apuvälineillä.

ICT-palvelut tukee asiakasta erilaisilla palveluilla muuttuvissa tilanteissa läpi elämän. Avustamme tietokoneen, mobiililaitteen ja apuvälineen hankinnassa, teemme laite- ja ohjelmistoasennuksia ja päivityksiä, ylläpidämme laitteita ja ohjelmistoja ja tarjoamme tukea ongelmien tai vikojen ilmaantuessa. Tuemme kaikkia käyttöjärjestelmiä (Windows, MacOS ja Linux), tietokoneita ja mobiililaitteita oheislaitteineen ja niiden apuvälineitä.

Asiakas saa neuvoja ja käytön opastusta tarvitsemistaan asioista, yksilöllinen ohjaus on mahdollista tietyin ehdoin ja pienryhmäkoulutusta eri aiheista on tarjolla vuoden mittaan useasti.

Helpdesk -palvelu

ICT-tukipalveluun saa yhteyden soittamalla puhelinnumeroon 0447474440 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen helpdesk@kuurosokeat.fi.

Numerosta tai sähköpostiin vastaa ICT-palvelujen työntekijä päivystysaikana. Helpdesk -palvelu on avoinna maanantaista torstaihin kello 9–15 välisenä aikana. Sähköpostia voit lähettää milloin tahansa. Helpdesk -palvelun kautta voi saada apua myös viittomakielellä erikseen sovittavana aikana, pyynnön voi lähettää sähköpostilla.

Ongelmat pyritään ratkaisemaan välittömästi etähallinnan avulla, mutta jos ongelmaa ei saada etähallintamenetelmillä ratkaistua, tulee ICT-palvelujen työntekijä tai joissain tapauksissa yhteistyökumppani käymään luonasi. Helpdesk -osoitteen kautta voit pyytää myös etäohjausta, jonka ajankohta sovitaan erikseen.

Piirretty mainos, jossa kahden hahmon kädet käyttävät kännykkää ja tietokoneen hiirtä. Keskellä on puhekupla, jossa lukee "Mukana Digitukiviikolla 30.8.-3.9.2021".