Yleistä

Suomen Kuurosokeat ry on kuurosokeiden ja vaikeasti kuulonäkövammaisten oikeuksienvalvonta-, vertais-, asiantuntija- ja palvelujärjestö. Yhdistys tarjoaa heille palveluita koko Suomessa.

Edistämme kuurosokeiden tiedonsaantia, kommunikaatiota, liikkumista ja tasavertaista apuvälineiden saantia. Tiedotamme kuurosokeuteen liittyvistä asioista ja tuomme tunnetuksi kuurosokeiden osaamista. Teemme vaikuttamistyötä asiakkaidemme oikeuksien turvaamiseksi.

Yhdistyksen keskustoimisto on Kuurosokeiden Toimintakeskuksella, Tampereella. Toimintakeskuksella on myös kuurosokeusalan kirjasto.

Yhdistys saa toimintaansa rahoitusta sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselta (STEA). Muita tulonlähteitä ovat Kelan kurssit, kunnat, sairaalalaskutus, vuokratuotot ja oman toiminnan tuotot.

Hallitus

Puheenjohtajana toimii Timo Lehtonen ja varapuheenjohtajana Sanna Paasonen. Muut jäsenet ovat Johanna Rytkönen, Marita Vainio, Vesa Pikkuhookana, Irja Rajala ja Maritta Oksanen. Puheenjohtajan, varapuheenjohtajan ja hallituksen jäsenten toimikaudet ovat kaksivuotisia. Jäsenistä äänestää vuosikokous.

Lisää yhdistyksestä

Jäseneksi