Uudistuksella turvataan asiakkaille tarvittavat tukipalvelut koko Suomen alueella sekä vastataan rahoittajien vaatimuksiin. Jatkossa palvelu keskitetään yhden puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen alle.
Resurssien pienentyessä ICT-palvelut muuttavat toimintaansa. Perinteiset aluejaot poistuvat helmikuun lopussa ja asiakkaille ei enää ole nimettyä ICT-asiantuntijaa. Palvelu keskitetään yhden puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen alle. Tällä tavoin turvataan asiakkaille tarvittavat tukipalvelut koko Suomen alueella, sekä vastataan rahoittajan vaatimuksiin.
Maaliskuun alusta ICT-tukipalveluihin otetaan yhteyttä puhelinnumerolla 044 747 4440 tai sähköpostiosoitteella helpdesk@kuurosokeat.fi. Asiakkaiden kannattaa tallentaa tämä puhelinnumero ja sähköpostiosoite itselleen.
Numerosta tai sähköpostista vastaa tuttu ICT-palvelujen työntekijä, mutta ei välttämättä sama, johon asiakas on tottunut olemaan yhteydessä. Asiakkaiden toivotaan käyttävän vain näitä yhteystietoja 1.3.2020 alkaen. Palvelupisteen puhelinnumero on avoinna maanantaista torstaihin kello 9:00 ja 15:00 välisenä aikana. Sähköpostia osoitteella helpdesk@kuurosokeat.fi voi lähettää milloin tahansa.
Uusi palvelupiste pyrkii ratkaisemaan ongelman välittömästi joko etähallinnalla tai muulla menetelmällä. Mikäli ongelma ei ratkea, palvelupisteessä toimiva työntekijä välittää ongelmasi toiselle ICT-palvelujen työntekijälle, joka on yhteydessä asiakkaaseen. Mikäli ongelmaa ei saada etähallintamenetelmillä ratkaistua, tulee ICT-palvelujen työntekijä tai joissain tapauksissa yhteistyökumppani, esimerkiksi Helsingin ja Uudenmaan Näkövammaisista, käymään asiakkaan luona. Todennäköisesti asiakkaan luokse tulee kuitenkin tuttu Suomen Kuurosokeat ry:n ICT-asiantuntija. ICT-palvelut toivoo asiakkaiden ottavan rohkeasti yhteyttä tähän uuteen palvelupisteeseen.
Kuva: Pixabay