Verohallinto: Uusi yhteydenottokanava henkilöille, joilla on kuulo- tai puhevamma

Verohallinto on julkaissut ohjeen henkilöille, jotka eivät voi asioida puhelinpalvelussa itse tai esimerkiksi tulkin välityksellä.

Jos henkilöllä on kuulo- tai puhevamma, hän voi ottaa Verohallintoon yhteyttä esimerkiksi lähettämällä yhteydenottopyynnön sähköpostitse. Tällä tavalla hän saa asiansa vireille. Yhteydenoton perusteella Verohallinnon virkailija voi avata viestitoiminnon OmaVerossa, jossa asian käsittely jatkuu tietoturvallisesti.

Tukea veroasioiden hoitamiseen saa jatkossakin vero.fi:stä ja chattibotti Virtaselta. Virtanen osaa vastata yleisimpiin kysymyksiin veroasioista ja OmaVerosta. Chattibotti toimii sekä OmaVerossa että vero.fi:ssä.

Kuvituskuva: Verohallinto

Lisätietoa:

Verohallinto: Näin asioit Verohallinnon kanssa, jos sinulla on kuulo- tai puhevamma